Interatividade, tutoria e as relações Interpessoais no ambiente de aprendizagem

Authors

  • Lílian Menezes de Almeida FAMIG
  • Juliana Alves Belo FAMIG

Keywords:

Interactivity, Tutoring, Interpersonal Relationships, Distance Education, Virtual Environments

Abstract

The article explores the key components of distance education, emphasizing
interactivity, tutoring, and interpersonal relationships within virtual learning
environments. The author discusses how digital technologies enable the creation of
interactive spaces for knowledge construction. Additionally, the crucial role of the tutor
is highlighted, who must promote interactivity and affective relationships to ensure
meaningful learning. The article also addresses the challenges of establishing emotional bonds in virtual environments and suggests strategies to foster these connections, which are essential for the success of the educational process.

Author Biographies

Lílian Menezes de Almeida, FAMIG

Graduação em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais (2006). Servidora Pública
do município de Contagem desde 2005. Especialista em Saúde da Família e em Micropolíticas do Trabalho
e da Gestão em Saúde. Com experiência de mais de 13 anos em gestão de serviços públicos em saúde e
mais de 4 anos de experiência em gestão na Educação

Juliana Alves Belo, FAMIG

Psicóloga e sexóloga clínica. Terapeuta sexual e de casal. Educadora e palestrante em sexualidade.
Bacharel em Direito. Especialista em Psicanálise (FUMEC), Psicodrama (FMBH) , Vigilância epidemiológica
em DANT (ESP-MG) e Ciências Criminais (PUC Minas). Possui mestrado em Sexologia pela Universidade
Gama Filho (UGF).

Published

2023-12-20

How to Cite

Menezes de Almeida, L., & Alves Belo, J. (2023). Interatividade, tutoria e as relações Interpessoais no ambiente de aprendizagem. Intrépido: Iniciação Científica, 2(2). Retrieved from https://periodicos.famig.edu.br/index.php/intrepido/article/view/511

Most read articles by the same author(s)